rd?????????ains Drawn? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??2 Grabs Today. 534 Total Grabs. ??????Preview?
? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Cli BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, November 7, 2009

KELAS 8 NOV:Aktiviti 1: Apa maksud kajian tindakan?

Buku : Action Reserch : Teachers as Researcher in the Classroom
Author : Craig A. Mertler

Rumusan individu -->Inkuiri yang sistematik yang dilakukan oleh guru, pihak pentadbir, kaunselor dan lain-lain pihak di dalam proses pengajaran dan pembelajaran atau bertujuan untuk menggabungkan maklumat tentang bagaimana sekolah tertentu beroperasi, bagaimana pengajaran mereka, dan bagaimana pembelajaran pelajar-pelajar.

Rumusan kumpulan --> Kajian tindakan merupakan satu penyelidikan yang sistematik yang dijalankan oleh pelbagai pihak seperti guru, kaunselor,pihak pentadbir dan lain-lain untuk mendapatkan maklumat mengenai sesuatu organisasi, serta proses meningkatkan dan membaikpulih amalan yang sedia ada.

Pendapat lain --> Adalah satu kajian yang berbentuk inkuiri refleksi kendiri yang dilakukan oleh peserta dalam situasi sosial itu sendiri (pengamal/guru/pendidik) sebagai penyelidik dan melaksanakan tindakan praktik (intervensi) mereka sendiri yang bertujuan untuk membaiki atau meningkatkan kualiti amalan masing-masing, disamping meningkatkan kefahaman tentang amalan itu serta situasi di mana amalan itu dilakukan. Ia melibatkan proses refleksi, merancang, melaksanakan dan memerhati.

0 comments: